mandag 5. oktober 2009

Runderingskurs forrige helg

Bare ved en tilfeldighet så jeg at det skulle være runderingskurs forrige helg. Så jeg fikk sendt Bente en mld om at jeg gjerne ville være med. Og det ordnet seg greit. Vi hadde teori på fredagskvelden. Maria var vår instruktør. På lørdag troppet vi opp kl 9 på Våje i øsendepøsende regnvær. Men det er jo ingen hindring for hndefolk!! Vi var 6 ekvipasjer. Jarle med engelsk springer spanielen Kajsa, Anita med østerisk pincheren Jancka, Nelly med stor puddelen Jazzo, Solveig med bullmastiffen Funny, Astrid med schipperken Stella og meg og Zumo.
Alle gjorde kjempefremgang i løpet av helga. Og de 2 mest reserverte hundene var helt anderledes på slutten av søndagen, mer selvtillit og tøffere til å ta kontakt med folk.
Er kjempefornøyd med Zumos forståelse av hva dette går ut på. Jeg var jo i utgangspunket veldig skeptisk. Så fra å være en blond hund, så er han nå høy og mørk i følge Nelly.
Så alt i alt, en fantastisk helg meg en super gjeng!!!!




Photobucket
Maria, Nelly og Jazzo på vei tilbake etter å ha plassert ut figurant



Photobucket
Ingen motorvei i skauen nei, må kjempe seg fram gitt



Photobucket
Figurant Solveig er funnet



Photobucket
Anita og Janka er klare



Photobucket
En liten dans for fotografen...



Photobucket
Jeg er klar mamma!!



Photobucket
Maria demonstrer hvav man kan gjøre med ting man finner i naturen - hehe. Skjønner ikke helt hvordan den ølflaska har havnet så langt inni skauen da men.



Photobucket
Da var det Jankas tur



Photobucket
Figurant er herved luktet



Photobucket
Mmm, tyttebær



Photobucket
Maria, Jarle og Kajsa på vei tilbake etter å ha plassert figurant



Photobucket
Liten pep-talk før start



Photobucket
Lille Truls til Funny



Photobucket
Juhu, jeg fant jeg fant!!



Photobucket
Og til sånne bragder hører det med rikelig belønning!



Photobucket
Solveig viser vei!



Photobucket
Og Funny er klar



Photobucket
Trulsemann igjen



Photobucket
Og ut fyker Funny



Photobucket
Lyng og kratt er ingen hindring for å finne sin 2 beinte storesøster



Photobucket
Flinke Funny, ja eier og da...



Photobucket
En pause etter endt økt



Photobucket
Vi fikk grillet både pølser og stekt bacon på søndagen



Photobucket
Bevis på at jeg og var med!!



Photobucket
Den artige gjengen! Fra venstre : Solveig med Funny, Solveigs datter med Truls, Nelly med Hope på fanget (bak), Maria, Anita med Janka ( foran Maria), meg og Zumo, Jarle med Kajsa og Astrid med Stella.

2 kommentarer:

Hilde og flattene sa...

Så koselig :))))

Anonym sa...

Flinke Zumo
Hilsen Zebra og matmor