torsdag 1. april 2010

Hvordan er ståa??

Ikke så verst faktisk. Vi har vært på litt turer. Vi har trent agility, og Zumo syns det er veldig gøy. Tar seg gjerne en tur på egen hånd hvis sjansen byr seg! Vi har også begynt å trene litt basic lydighet, som er greit å ha innbords med tanke på agilityen, og lysten til å satse mer på den. Så vi er begynt å trene oppe hos Siv sammen med Bente og Kevin. Mye morro og latter!
Ellers så feiret jeg min halvårs frihet for 2 uker siden. Fri for mas og sure miner, fri for baksnakking og drittslenging på nett. Nyter og endelig ha plass til noe annet enn hundebur i baggasjerommet, og frihet til å se etter ny bil uten å tenke på noe annet enn mine behov!! Livet er atter en gang herlig:-)
For 1,5 uke siden var Zumo og jeg på agilitymorro i Stall Nedenes. En hel helg bare med agility. Vi storkoste oss sammen en utrolig artig gjeng. Og selv om Zumo var litt vel fokusert på de som løp på den andre banen, så fikk vi da kommet oss igjennom med litt høyfrekvent lokking og luring fra min sine. Nesten litt hes etter helga etter å ha brukt gladstemmen så mye . hehe. Men straks de to banene ble til en, og forstyrrelsene uteble i stor grad, så fikk vi vist at dette går rette veien. Så nå nå jobbes det blant annet med å holde blikkkontakt. Er jo ikke så lett for en stakkarslig liten whippetgutt som har levd det søte liv som familiens sofahund! Og heller ikke for meg, som legge alle hemninger til side for bli interessant nok:-) Så hvis dere treffer en helgal blond rødhåring med et skjelett på slepp, så er det bare meg som gjør et forsøk på å lære sofahunden min noe!
Hilde og jeg hadde oss en tur til Lundesanden i forrige i uke. Guuud, kor nydelig det var å gå på bar vei og la hundene løpe fritt!! Har virkelig savnet det altså. Zumo har jo ikke vært fristet til å løpe i snøen som andre normale hunder i løpet av vinteren, så han syns nok det var helt topp!
I morgen (dvs i dag siden klokka har passert 24) blir det atter en gøy dag, det er påskegrillings med jentene! Gleder meg!
Slenger ved noen bilder fra agilitymorro og turen med Hilde og hoinnan (hundene for de som ikke er noen ræsere på trøndersk ;-) )





Photobucket
Gjør gutten klar

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket
Løp for faen :-)

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket



Og turen til Lundesanden



Photobucket


Photobucket


Photobucket
Lillegutten min

Photobucket
Dritgøy å løpe i sand

Photobucket
Viktig å geipe litt fotografen og...

Photobucket
Chan i full fart opp det bratte sandtaket

Photobucket
Så sandspruten står

Photobucket
Og en liten tygge på pinne hvilepause

Photobucket
Klar for action igjen

Photobucket
Iiik, det er jo snø der!!

Photobucket
Gamlemor Bitten i full vigør

Photobucket
Trioen i farta på sletta

Photobucket
Og Zumo hiver seg på innersvingen og suser forbi...

Photobucket
Bitten er lykkelig med flaskefunnet sitt

Photobucket
Og Zumo benytter anledningen til å prøve seg på noe uanstendig...

Photobucket
Men ting går ikke helt etter hans plan

Photobucket
På jakt etter en minipinne

Photobucket
Dronninga på haugen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei snuppa!!
For noe artige bilder !!! Ser ut til at dere har mye morro med agilityen og så flinke som dere er. Takk for turen sist og i dag!! Skal si fra MB at vi må ha flere ungeturer, det var skikkelig artig!!

Klem fra meg, ungene og flattgjengen :DD

Anette, Phoebee og Susie sa...

*Ler godt* *Ler godt* *Ler godt*

Ser ut som dere har hatt det gøy på agilityen, det er bra! :o)

Skal si snøen har forsvunnet fra Reddal da, sandtaket var jo nakent!! :o) Dumt vi ikke kunne bli med i dag, men vi tar det igjen vettu ;) Ønsker deg og dine en god påske :)