tirsdag 4. mars 2008

Dagen i dag

Usj, lovte ei venninne at dette ikke skulle bli en blogg som sjelden ble skrevet på, jaja.... Du får bære over med meg E!!

Dagen i dag startet egentlig veldig bra, mannen min trengte ikke å være på jobb før 9, så han kunne levere ungene i barnehagen, noe som jeg stort sett gjør, siden han henter de. Vi har funnet ut det fungerer best for alle på denne måten. Men uansett, så trengte jeg ikke å stresse avgårde med 2 unger. Tenkte jeg kunne sove litt lengre i dag, men så kom jeg på at jeg hadde jo lovt E å lufte lille Zebra-nusket!

Var vel hos Zebra 5 over 10, ei glad lita frøken som var klar for å ut en tur. Vi gikk rundt Gromstad, hilste på ei litt eldre dama og stakk hele hodet ned i veska ho sin, men det var helt i orden, denne damen var "bestemor" til en hund, og var vant med nyskjerrige snuter :-)
Ellers så har vi stått og gått forbi biler som kjører, ikke noe problem, den ene ville ho til og med løpe etter!! Og E sier ho er redd for biler , PØH, tror bare ho tuller med meg jeg;-)
Vi var ute i ca en halvtime, tar litt tid å gå rundt når man skal ha med seg noen som går med babysteps!!
Vel inne, var det å drikke litt og gå inn i buret, fikk en kong med godis, og døra ble lukket. Ikke en lyd på en stund, så da dro jeg hjemover.

Hadde egentlig tenkt å være litt lat i dag. Så jeg tok med meg Zumo ned på jordene som ligger rett over åsen bak huset vårt. Men der var det noen som var ute og red på hest, så da tenkte jeg at det ikke er noe sjakktrekk å sleppe Zumo løs, han liker litt å tirre på hestene har jeg merket.
Så da måtte slå fra meg lathets tanken min og heller gå en tur.
Vi gikk plasser jeg aldri har vært før, grusveier, traktorstier, og gjennom gårdstun. Og Det var bare så stille og koselig overalt. Fikk litt kjeft av en løs border collie, gikk jo tross alt forbi gården hans!! Og det dukka opp en buhund bak et fjøs, som virket veeldig selskapssyk.
Så det som bare skulle bli en liten tur ned på jordene, ble til en nesten 2 timers tur. Var jo så deilig i det fine været.

Har funnet ut av 3 ting i dag.

- Skal man gå på tørr vei hele tiden, ta på joggesko, ikke tunge gortex vintersko!
- Husk digital kamera, for mobilen tar ræva bilder!
- Jeg kunnet godt ha blitt kubonde, syns den lukta er forfriskende:-) sykt ,men sant!


Noen dårlige bilder fra turen


Snuser litt i grasset


Nydelig bondsk...


Tenk og fått løpt fritt her!!


Hmm, hva skal den traktoren da?


Jada mamma, jeg kommer....


Kubæsj sniff...

1 kommentar:

evy sa...

hehe, så fin blogg. Så ut som dere har kost dere. Og takk for megahjelp med Zebra, du er en engel og mere til...
Gleder meg til tur snart...
Hva med neste uke engang??