mandag 10. mars 2008

Regn og haggel

I går fikk jeg ånden over meg til endelig å få lagd et teppe til å ha over buret til Zumo. Fleeceteppene ble innkjøpt på lørdag, så da var det bare å sette igang. Nå skal det sies at jeg er ingen racer med symaskina. Det eneste som jeg får veldig greit til er å sy halsbånd og lenker, alt annet er så som så... Men etter noen timers knoting og måling så ble jeg ferdig. Er ganske fornøyd med resultatet. Mens jeg var i siget, så ble det et nytt halsbånd og matchende lenke til Zumo og. For den hunden har nesten ingen halsbånd, bare rundt 15-20 stk, og det er ingenting for sånne små knoklete prinser :-)



Viktig å presisere hvem sin plass det er !



Hmm, liker jeg dette nye trekket da?


Ellers så har jeg vært og luftet Zebra i dag, E er jo så grei at ho bestikker meg med godteri +++, så da er ikke jeg vanskelig å be!!! Søte Zebra'en, og jeg ruslet litt rundt omkring ved E, hilste på en gammel mann og ble lokket kjapt avgårde da en pitbull/amstaff kom ut av en bil like ved! Er ikke helt trygg på denne hunden, av ymse grunner.

Siden jeg ikke følte for å sitte oppi fanget på elektrikkeren som driver og jobber hos oss, så fant jeg ut at jeg og Zumo kunne ta en tur på hasla. Det var koselig nok det, sett bort fra at det begynte og regne og hagle!! Så at Zumo syns det var vondt med hagel som pisket på den tynne huden hans. Men vi ga oss ikke av den grunn, ruslet opp noen fjellknatter og over litt myrterreng, og fikk en flott, og forblåst utsikt over sjøen. Zumo fikk løpekikk og spratt rundt på fjellet, virket som om han glemte det ufyselige været et lite øyeblikk. Vel tilbake til bilen, så kunne han ikke komme for nok inn i buret sitt, trengte ikke å lokke og gi et lite dytt der nei, fikk så vidt opp bakluka før han hoppet inn gitt. Skylder på været jeg!!


Ut på tur - aldri sur


Noe spennende inni skauen her da?


Snuuuuuse...


Jada mamma, jeg kommer!


Dæsen, her blåste det gitt!


Juhu, her er jeg:-)


Glatt fjell mamma!


Et artig tre syns mamma...


Down the hill!


Jeg er er en racer på glatt fjell:-)


Vel hjemme, så var ikke elektrikkermannen ferdig, så Zumo fant ut at han kunne like gjerne gi denne fremmede mannen et godt bløtt suss i øra der den stakkars mannen stod begravd inne i sikringsskapet vårt. Jaja....

2 kommentarer:

evy sa...

Så gøy at du skriver, jippi. Zebra liker veldig godt å være så populær. Hils Zumo, og si at burtrekket var kjempefint. OG vil gjerne se bildet av det nye halsbåndet..
Kos deg videre...

evy sa...

Så fine bilder.....