søndag 15. juni 2008

YES, VI VANT :-)

I går var Zumo, jeg, min kjære sønn, E og Zebra på familiedagen til hundeklubben vår. Det var noe kronglete å komme seg fram til aoh-hytta, da en mengde harleyfolk og og deres motorsykler var i veien. Og de flyttet seg ikke særlig frivillig. E ble noe sure på de og viste de fingeren x2 :-)
Men etter å funnet en annen vei så kom vi da oss fram.
I motsetning til tidligere år så var det veldig få som var der, regner med at noen hadde fått skrekken og kjørt hjem igjen når de ble møtt av den svære gjengen med harleyfolk!
Naturstien ble gått, og vi fikk 9 av 10 rette. Så vi var blant de 5 beste, for ingen hadde 10 rette. Det var vi fornøyd med.
Stemninga var koselig, og hyggelige folk. Og min kjære sønn hadde det greit han og, til tross for en smule hundeskrekk
Men etterhvert så kom det som var nesten hele grunnen til E og jeg drar på familiedagen : nemlig hundesprinten!!!
Hundene blir del opp i forskjellige klasser etter alder og størrelse. Så zumo endte opp i klasse voksen stor. Fikk ikke med meg helt hvor mange det var i den klassen, men sånn ca 10 kanskje.
Alle skulle løpe de 100 meterene 2 ganger, og så er det den med best gjennomsnittstid som vinner.
Noen løp som ei kule til eier, men andre derimot tok seg tid til å sniffe både på "publikum" og blomster :-)
Etterhvert så kom vår tur. Zumo var skikklig gira, for vi stod nemlig å så på de 3-4 som løp før oss. Han hylte og bjeffet - helt klar til å løpe etter de!!
Vel, Zumo ble holdt igjen mens jeg løp bortover og ropte og jodlet på han, og han ulte, ca 10 meter før mål ga jeg tegn til at han kunne slippes. Og han kom virkelig i ei kulefart, så jeg måtte ta bena på nakken for å rekke å passere mål før han. Det gikk akkurat!
Og sånn var andre runden og!
Etter at alle var ferdig, så gikk noen og regnet ut gjennomsnittstidene. Og så kom resultatene, først voksne små, så mellom og så vår klasse. Alle resultatene ble lest opp, fra de dårligste til de beste. Da de kom til tredje plass og Zumo enda ikke var nevnt, så gikk det opp for meg at vi kom i verste fall til å få en liten pokal, men neida andre plassen kom, og den gikk til en saluki. Så VI VANT!!!!!! Jeg jublet og høyt!! Denne seieren har jeg gått og siglet på i flere år - hehe!! Så vi fikk en stor pokal som premie - juhu!
Og lille Zebra kom på andre plass i sin klasse etter tapper innsats- flinke jenta!! Ikke rart ho løp som vinden, mor E løp jo rundt med et svært saueskinn som belønning til lille snuppa når ho kom i mål :-)
Desverre har jeg ingen bilder av løpene hans, men det er mulig jeg får noen, for det var ei som satt i målområdet og tok bilder.
Men jeg har derimot bilder av han og pokalen hans. Og sammen med sin lille venninne også en stolt pokaleier!


Kine med Zebra og meg og Zumo


Stolte pokaleiere


Se den fiiine pokalen




Flotte zebra med pokalen sin

1 kommentar:

Anonym sa...

Heisann!!

Grattis med flotte resultater til begge to. Kjedelig at jeg ikke kunne komme, men noe nmå visst jobbe!!

Klem fra Hilde og hundene.