tirsdag 3. juni 2008

Husmor-ferie

Hvilken fantastisk helg. Jeg og Zumo har vært på husmorferie i helga, bare oss to. Og vi har kost oss glugg ihjel med lange turer i skogen, med hver sin leverpostei skive som niste! Og han har trekt dekk i 500 meter. Ikke noe problem! Og vi har solt oss, og sovet lenge. Selvfølgelig fikk Zumo lov til å dele dyne med meg, men når han den ene natta krøyp inn i t-shorta mi på ryggsiden, da fikk jeg litt klaus og hetetokter. Da var det på tide å dytte han ned i fotenden igjen.
Jeg var nemlig så heldig at jeg fikk låne mammas lille golf, fordi jeg ikke har bil lengre. Og mine foreldre låner et hus på en feriegård til naboene de sine, så dit dro vi. Stille og fredelig. Var ikke særlig sosialt med naboene, selv jeg har kjent de i 22 år, men det var jo heller ikke derfor jeg var der. Man var nå innom og sa hei i det minste da.
Zumo gikk løs hele helga, ikke noe trang til til å stikke av verken til naboen ca 200 meter unna, eller til skogs. Fikk noen raptuser og freste rundt huset i full fart, bare for å drikke litt vann og legge seg bruning, hehe.
Men stakkars gutten egner seg ikke helt til sånne skogsturer fant jeg ut av. Masse sår, blåmerker, myggstikk, blitt pelsløs på den dypeste delen av brystkassa, osv.... Sånn er det å ha whippet :-)
Legger ved noen bilder fra vår flotte helg.


Slapper av ved trappa inn til huset


Viktig å ta med griseøret på tur....


Lunter rundt på traktorstien


Vannet rett nedforbi huset - nydelig!


I det grønne, i det grønne



Masse av disse elgspora i skogen, men traff ingen. Heldigvis!


Dumme maur!!


En øyenstikker!


Juhu, gøy på tur


Et lite hopp i det grønne



Her er huset vi bodde i.


Huset igjen


Usj, maur under poten!!


Jada, du er så vakker atte


Godbit søk på plenen



HJELP - en hodeløs whippet!!


Hehe - lurte deg!


Tegn på mishandling del 1...


Mishandling del 2 - vel og merke så er alt selvpåført


En stykk veldig sliten hund



En plass inni skogen


Min ydmyke tjener - bukker i respekt - hehe


ÅÅÅ, deilig å rulle seg i ...


.. elgbæsj...


Undersøker et velta tre



Tørst ja - var jo veldig varmt


JEG hørte spøkelseselgen - helt sant


Et stykke snauhogd natur


En fin blomst


En stilig rot



Se jeg hopper!


Hey babe- you love me tonite?


Og tilslutt, min fine gutt igjen!

4 kommentarer:

evy sa...

Så fine bilder, og det hørtes nydelig ut med en ferie... Herlige sted, og gleder meg til å være med en gang... SMISKE::::

Anonym sa...

Hallo.

Fy katta sååå deilig du må ha hatt det. Missunner deg STORT !!!

Klem Hilde og hundene!

Anonym sa...

Heisann!
Ser ut som dere har hatt det kjempe koslig :) Kan være sunt med en husmor-ferie i ny og ne! ;)
Hei då fra Anette, Phoebee & Susie

Anonym sa...

hei så nydelige bilder av vakthunden din he e he.han er jo bare så skjønn den knokkel haugen der. gleder meg til sverige en uke i sammen å det skal bli moro he hehe .
hilsen kine og vegg til vegg teppene h ehe h