fredag 25. juli 2008

En nydelig start på dagen :-)

Lite søvn gir mer overskudd!! Var vel ikke i seng før 4 i natt, og våknet kl halv sju. Var lys våken, så jeg stod like godt opp. Og dette er IKKE normalt til å være meg! Vasket dusjkabinettet, og tok meg en dusj etterpå.
Men så kommer det deilige - tur med Zumo. Vi dro hjemmefra litt før halv 8, og ruslet først ned til et jorde. Tenkte han kunne få løpe litt fritt, så jeg slapp han løs der. Men han gikk jo bare og diltet etter meg... Så det var ikke så suksess. Men vi fortsatte videre på tur vi. Etter en time så kom vi til en strand, og der traff vi den søteste hjortehundjenta på nesten 7 mnd. Skal si de to hadde det gøy sammen :-) Løp i full fart så sandspruten sto høyt til værs!! Hyggelig eier hadde denne hunden og. Ho fortalte at de hadde hatt hjortehund tidligere, men den hadde blitt bare 2 år gammel, hadde hatt bl.a hjertefeil pluss mye mer. Denne gangen hadde ho handlet i sverige, hvor moren var USA import. Er vist lite gen materiale her i norden, så det har blitt en del sykdommer hos rasen, sa den hyggelige dama. Dessuten hadde de en dachs på 14-15 år, som de merket alderen godt på. Ellers hadde ho hatt Schæfer for mange år siden. Apropos Schæfer, så kom det en langhåret en mens myndene våre lekte. Men den var bare interessert i pinnen sin og i å bade. Det var en 6 år gammel kastrert hanne. Nydelige farger på den!
Etter en godt stund på stranda, tok jeg og zumo fatt på hjemveien, merket han var blitt litt daffere i steget nå ja. Sola begynte å varme skikkelig godt.
Vi var hjemme litt over 10.

Notat til meg selv : Husk sekk med vann til både zumo og meg neste gang!!!! Ble himla tørst på turen. Nesten så jeg vurderte å banke på hos noen for å spørre pent om et glass vann eller 2 :-)

Nå er det ut med resten av familien. Skal kjøpe bursdagsgave til minstemann som blir 4 år i morgen. Og så var det muligens snakk om en båttur. Burdagen blir feiret til søndag, med masse folk.

3 kommentarer:

evy sa...

Hørtes skjønt ut, gleder meg til vi skal på tur til uka... Hils minstemann,og kos dere med båttur og feiring..

Anonym sa...

Heisann.
Så deilig tur du må ha hatt, misunner deg den ja!!

Gratuller minstemann med dagen som var!!

Klem fra Hilde og hundene

evy sa...

Ja og hvor ble dt av blogginnlegga jeg ble lovet...