mandag 25. august 2008

Zumo fikk CK!!!

Gosjamei, i går gjorde Zumo sin beste utstilling så langt, han fikk CK! Og matmor er strålende fornøyd!!!
Jeg og E dro innover til Drammen Travbane kl 5 på søndagmorningen, for begge hadde møtetid kl 9. Turen innover gikk greit, var noen småprotester fra de 4-beinte baki, men ikke noe å bry seg om.
Zumo var helt hyper når vi skulle gå fra bilen til ringen, det var såååå mye å lukte på!
Ble sittende ved siden av ei juniortispe som ikke var blitt stilt før, og et "beist" av en whippethanne på 20 kg!!! Hele 8 kg mer enn Zumo. Ble helt satt ut jeg. Men den var ikke feit eller noe sånn, bare mye større og kraftigere enn lillegutten min.
Bedømminga skulle startet 9, men ble noe forsinket siden de slet med å få tak i skriver til ringen vår. OG dommeren, som vistnok var president i den bulgarske kennelklubben, kunne knapt et ord engelsk. (overhørte nemlig en samtale mellom ringsekretær og en utstiller). Jaja, tenkte jeg, dette går sikkert fint eller noe sånn.
Vel vi hadde 13 hunder før whippetene skulle begynne. Det gikk radig unna. Zumo var først ute av totalt 6 whippeter (3 hanner og 3 tisper). Han måtte ikke opp på bord, dommeren bare løftet såvidt på leppa, tok et tak i ballene, så var den fysiske undersøkelsen ferdig. Så ble det et diagonalløp, og det var det. Stod tåling pent mens dommeren fikk uttrykt sin mening til skriver. å kom 2 rød og en rosa sløyfe! Jippi, den rosa var CK. Happy happy.
Konkurransen om beste hanne, så kom han som nr 3. Den mellomstørste hannen vant. Som forøvrig deler hus med Bindi, En søster av Zumo. Bindi var og i ringen, og ble beste tispe tror jeg.
Kl 11 var vi allerede klare for å dra hjem, da var Zebra blitt slått av sine søsken, men det ga vel ho blanke i, for ho var i happy happy humør. Spørs om eierinnen var like happy happy da... Hehe.
Vi fikk forresten en kilospølse med V&H gratis ved framvisning av kritikk. OG selvfølgelig måtte jeg kjøpe CK rosetten!
På vei hjemover stoppet vi og tok noen "vinner"bilder!
Og vi var innom Lasses for middag, stående buffet med kylling, fisk, pølser, poteter, sjokopudding og is. Jepp, vi ble mette!! Og så fant vi en utrolig fin lysestake til å henge opp, den måtte vi ha hver sin av!
Så her kommer noen bilder av E, stjelt lovlig fra bloggen ho sin!



Meg og Zumo'n!!


Bindi - Zumo's søster


CK- godgutten min!!


Stoltheten til matmor ja


Zebra skulle jo ikke være noe verre ho heller, så opp på piknikk
bordet med ho og. Konsentrasjonen var det verre med. GutteZ
lekte nemlig ensom ulv inne i bilburet!


I fengsel!


E sitt hjerte, mitt er helt likt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med CK!!!! :o) Det er så gøy når det klaffer!! ;o)
Hilsen Anette, Phoebee & Susie

evy sa...

Hei håper dere snart kommer dere inn på blogger igjen, kjedelig uten dere... Takk for deilig tur.. klem