torsdag 4. september 2008

Jøss - kommer inn på bloggen for første gang på nesten 2 uker!!

Har nesten gitt opp blogginga idet siste for pc'en min har nektet meg adgang til alt som heter blogg, enten det være seg min eller noen andres. Men i dag har den tatt til vettet igjen!! Juhu!
Vel, det har vel ikke skjedd supermye siden sist. Har vært på 2 langturer denne uka. Først på mandagen, da skulle jeg egentlig bare ned på Storesand og la Zumo løpe litt på stranda, men jeg satt på fjellet og så han rase rundt i sanden, så så jeg en sti inn i skogen. Jaja, tenkte jeg, dette må undersøkes. Har jo aldri gått inni der før. Joda, vi trasket og gikk i et kjempeflott skauterreng, møtte en liten hissig hoggormbaby, men Zumo hadde vett til å holde seg unna, der den frese og ålet seg avgårde. Zumo var overlykkelig der han hoppet og spratt rundt. Etter en god stund på stine, så ende vi ut ved havgapet, derfra gikk vi litt borover på fjellet, fant en liten smal brygge som vi gikk ut på. Tøffe Zumo ble med helt ut på tuppen og fikk seg en liten sjøsprut rett i trynet! Fysj, det var ekkelt. Men han gikk ikke vekk før jeg ble med. Jeg ble stående en stund og beundre utsikten. Helt nydelig plass, og men litt vind, så bruste det i bølgene! Fascinerende! Vel, etter å ha gått rundt på fjellet der en stund, så var der på tide å gå tilbake. Men der fikk jeg et problem gitt. Jeg fant ikke plassen jeg hadde kommet ut fra skauen igjen! Var ingen tegn til noen sti plutselig. Hmm, jaja, tenkte jeg, får vel gå langs med fjellet tilbake da. Som tenkt, så gjort. Skulle sett meg der jeg lekte en liten lekker fjellgeit- hehe. Opp og ned skrenter over masse steiner, og opp en bratt fjellskrent, hvor Zumo måtte ha et dytt i rompa for å komme seg opp. Gosj, så sliten jeg ble, svetten silte og strupen var tørr. Men etter mye om og men som kom vi tilbake til stranda igjen. Fant ut av et par ting jeg skulle endre på hvis jeg skulle ut dit en gang senere. Ikke gå på fjellklatringstur med trange dongeribukser - utrolig upraktisk! Ikke gå med lave, flate, umønstrede sko - er nemlig glatt og ulendt terrreng. Vrikket vel beina ørti ganger. Og ikke minst husk kamera!!! Og drikke!
Men en flott tur var det allikevel :-)
Ellers så var vi på tur med E og Zebra og H og Chan i går. Vi gikk opp til Kjenna. Gosj, lenge siden vi har vært der ja. Definitivt en tur som gåes snart igjen. Zumo var ganske bøllete med Zebra, men er litt usikker på hvorfor. Kanskje han skulle tøffe seg for Chan?? Zebra ble tynt er par ganger av disse uhøvla mannfolka, men ho bare ristet deg av seg og så var det på'n igjen med lek.
Er faktisk lenge siden det har vært så mye fart i de på en tur. De løp rundt nesten hele tiden. Ikke rart Zumo ble liggende som et slakt på sofaen resten av dagen.
I dag har jeg vært og besøkt ei venninne jeg ikke har sett siden tidligere i sommer. Det var kjempekoselig! Fått pratet og diskutert en masse! Må definitivt gjentas snart!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jippi, ditta gillar vi.
Kos deg i syden, og ja den turen må taas igjen, den er bare herlig...
Jeg kjeder meg allerede,og du er ikke reist...

evy sa...

Kjeder meg mer, veldig, så kom hjem snart......