torsdag 27. november 2008

Hasla med Z'ene - alene !!

Siden jeg er sååå snill, søt og grei, så var det ikke nei i min munn da Evy ba på sine knær om jeg kunne ta med zebra ut på en tur i dag, siden ho skulle både til tannlege og jobbe etterpå.
Kursen ble satt mot Randvika, men den stranda var okkupert av en skokk med skole ungdom, så fant det lurest å ikke gå der. Så det ble Hasla i steden for. Kjøreturen bort var nærmest et lite mareritt. Zebra HYYYYYLTE det ho var god for. Og jeg fikk skikkelig vondt i hodet. I tillegg var jeg så nervøs med tanke på å gå med zebra helt ALENE!! Var vel litt dårlige minner fra T som skyllet inn over hjernebarken min... Ja, så jeg ble så kvalm at jeg spydde da vi kom fram på Hasla - jepp - fullstendig patetisk - i know...
Men ut av bilen kom vi og ruslet avgårde. Fjellet var glatt siden det regnet litt, så det var lurt å se seg for, som som en viss prikkete Z ikke var såå flink til. Det gikk litt over stokk og stein til tider. Klarte til og med å kile seg fast - så med rå kraft (jepp, jeg har superkrefter!!), så fikk jeg dyttet raua ho sin opp, og videre bar det.
Så måtte Zebra drite, og det var jo ikke bare bare.. For det som kom delvis ut, så jo ut som et fuglenek!! Manglet jo bare noen kjøttmeis sittende på halen, så hadde det vært et idyllisk bilde.... NOT! Ble nok til at jeg fikk gleden av å dra ut en god bunt med grass fra rassen ja - juhu - jeg er heldig!
Men ellers så gikk turen kjempefint. Z'ene lekte og løp rundt, og jeg fant ut av at dette var jo bare hyggelig!!
Så her er noen bilder fra turen ( jepp, med det gamle kameraet som tar elendig bilder..)



Photobucket
Fugleneket halveis ute - hvor er pip pip'ene?

Photobucket
Jepp, jeg er søt nemlig

Photobucket
litt kjefting på lillesøs

Photobucket
litt natur er jo kjekt å vise frem

Photobucket
lyngleken

Photobucket
liten krangel...

Photobucket
en kjapp tiss i tangen...

Photobucket
illeluktende ekkel tang - æsj

Photobucket
bare bader litt jeg tante - er jo sommer ennå - hele 9 grader jo...

Photobucket
kunne vært et fint bilde, men drittbikkja måtte jo gjøre fra seg

Photobucket
Og der oppe har vi vært

Photobucket
Og her har vi løpt

Photobucket
En pølsepinne går av med døden...

Ingen kommentarer: