søndag 2. november 2008

Mammas merkelige oppførsel - hilsen Z

Jeg burde vel ant ugler i mosen i går kveld, da mamma kom ut av badet med uvante klær (ho går jo bare i joggebukser eller jaktbukser), og med rare farger på øyne og munn, men det gjorde jeg altså ikke. Mamma tok meg ut en tur så jeg fikk tisset og bæsjet litt, og så ble jeg lempet inn og døra ble låst. Hmm, jaja, jeg skulle vel være hjemme alene en stund da. Så jeg tuslet opp i sofaen og rigget meg til inn under et stort, mykt og varmt fleecepledd.
Her lå jeg i min egen koselige drømmeverden i flere timer, før jeg våknet av et rabalder nedi gangen. MAMMA var hjemme igjen - JIPPI. Jeg løp ned for å hilse på ho, men så rar ho var! Stod liksom å svaiet frem og tilbake, og jeg skjønte ikke bæret av hva ho sa! Så mamma var så snill og la seg ned på gulvet for å bli overøst med kos - snille mamma. Jeg hoppet og spratt på ho og vasket til om med munnen innvendig - og det får jeg aldri lov til- hmm, hva hadde skjedd med mamman min??? Men innen jeg rakk resonere meg fram til et svar, så hadde ho sovnet! Jeg prøvde veldig iherdig å få vekket ho, for ho lå ikke noe godt. Ho hadde nemlig sovnet med ryggen rett over dørstokken !! Akkurat hvor lenge ho sov det vet jeg ikke, men heldigvis våknet ho igjen, så da var det tissetur på meg.
Ikke at det var noen suksess akkurat. Dvs, jeg fikk tiss og bæsja, men mamma derimot var jo helt håpløs!! Gosj, ho snublet i både meg og båndet mitt, og mistet båndet flere ganger! Jeg prøvde å støtte ho som best mulig var, men etterhvert ble jeg lei, så jeg fant det enklest å bare gå hjem!! Mamma kom tuslende noen minutter senere...
Vel inne, så gikk jeg bare å la meg under teppet mitt igjen, så fikk mamma ordne sitt! Hørte ho romstere inne på badet og etterhvert fikk ho surra seg i seng, og da ble det fort stille.
Gjett om ho sov lenge da???!! Men når ho endelig stod opp så var det bare syting og klaging. Ryggen gjorde vist kjempevondt og hadde blåe striper på seg. Sånn går det når ho ikke tok hinta mine i natt altså! Og så klaget ho på at ho var såååå svimmel, og tilslutt okuperte ho sofaen min!! Jeg ble henvist til en liten plass bak knehasene ho sine! Gosj altså ! Men jeg fikk jo smake litt potetskruer av ho da, så det var ikke SÅ ille....
Men ho har heldigvis blitt min vanlige mamma igjen i kveld, bare med "litt" vondt i ryggen.....

2 kommentarer:

evy sa...

Håper ikke dette blir en vane, for da må Zumo komme til tante evy i fosterbolig,,, stakkars deg Zumo, du har hatt et prøvet døgn... At mamman din har vondt i ryggen- har ho bare godt av..
Neste gang, så biter du ho, det hjelper masse mer..
Zebra hilser med masssse susser og kleeeeemmmmer...

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Stakkars Zumo! Det er vel den merkligste opplevelsen han har hatt!

Klem fra Hilde og hundene!