tirsdag 6. januar 2009

Julaften

Julaften ble en riktig så hyggelig kveld. Vi var oss 4, svoger og svigerinne, deres datter, mine foreldre og svigerfar. Min kjære husbond tok seg av så og si all matlaging, helt toppers for min del!
Ribba ble inntatt i passelige mengder, okei, da, i litt for stor mengde er vel heller rett. Var vel ikke en eneste voksen som ikke uffet seg og stønnet over å ha forspist seg. Ungene på sin side var vel mer opptatt av pakkene, og klødde i fingrene! Men først så var det riskrem med mandel. Mandelen ble ikke funnet der og da, og jeg følte virkelig at riskremen tøyt ut av ørene!!
Vel, så kom pakketiden! Papir fløy veggimellom mens disse utålmodige små pløyet gjennom haugen med gaver. Det ble litt voldsomt underveis, så vi tok en pause. Litt mer å stappe innpå i form av kaffe og småkaker.... Og lille niesa mi var klar for senga.
Men før kvelden var omme så var alle pakkene vel åpnet, og barna rimelig fornøyd med "fangsten". Eneste ramaskriket der kom når de ville åpne alle disse smådelene der og da, for da sa jeg nei, det kan vente til i morgen. Klokka var jo ca 11 på kvelden, og senga var neste stoppested for de.
Zumo derimot brydde seg ikke så mye om alt oppstyret. Han fikk et grisøre som han gnagde på, og var borti pakkehaugen og kikket noen ganger, ellers lå han på puta si. Flinke gutten!!!
Så alt i alt en flott kveld!





Litt julegaver under treet...


Noen til meg tro?


Nissen kom også innom en tur


En avslappet tåfis-sniffende hund...


Oppakking!!


mmm grisøre


Nytt halsbånd - gave fra Zebra og Evy. Råbarsk ja!


Da var gavene ferdig utpakket - hmm ett år til neste gang

1 kommentar:

evy sa...

Er nesten glad jula er over jeg, blir jo helt svett av av å se på bildene... Fineste tåsniffer...