torsdag 1. januar 2009

Nyttårsaften - vel overstått

Da var den store smell - pang - dunk -dagen over! Og alt gikk så brillefint!! Vi hadde huset fullt av folk, 6 voksne og 5 barn! Så jo for meg et kaos uten like og masse stress, men den gang ei. Mannen og fetteren hans tok seg av alt som hadde med mat å gjøre. De dekket på og serverte og ryddet etterpå. De var skikkelig flinke - er så stolt jeg!! Alt jeg trengte å gjøre var å få støvsugd og vasket litt gulver før gjestene kom. Og ungene i alder 2 til 6,5 år var veldig flinke til å leke - uten for mye hyl og skrik!
Etter middag og dessert, så var det tid for raketter! Men ungene holdt seg klok av skade i bakgrunnen. Vi hadde nemlig et uhell for to år siden med et batteri som eksploderte og veltet, så skuddene fløy rett mot ungene. Heldigvis så var det en robust kompis av min mann som røsket ungene til seg og tok skuddene i ryggen for å få reddet ungene vekk. De gikk bra med alle, sett bort fra kompisen som endte opp med en utbrent jakke og noen svære blåmerker på ryggen!Ungene ble ikke skadet heldigvis. Men de fikk seg en skikkelig støkk! Så rspekten for raketter er veldig tilstedeværende!!
Men tilbake til gårsdagen da. Rakettene var jo stas selv om de var litt skumle, masse fine farger og noen reale smell! Og så var det jo artig å fekte i lufta med stjerneskudda og da!
Merket at oppskytinga gikk nesten for fort i år, pga at det var jo ingen pinneraketter siden de ikke er lov lengre. Så på ganske få minutt, så var showet over.
Zumo på sin side syns jo raketter er noe rare greier, han er ikke redd de, men de må bjeffes på !! OG han får den mest kjepphøye holdninga når det sier pang i rakettene. Halen krøller seg jo nesten oppå ryggen som hos spisshundene! Og for ikke ikke å snakke om gangen, ser jo ut som en bola bodybuilder, breibent og fæl - hehe. Og så en ekstrem markeringstrang da... Pang = piss på busk, nytt pang = piss på gress osv... Jaja, men ingen skrekk ihvertfall! God er det. Han overreagerer heller vel en del....
Så etter de siste folka var dratt hjem i rett over 11 tiden, så var det å få stelt ungene og puttet de i seng. Eldstejenta holdt seg våken til 12, så ho fikk med jeg rakettene, mens lillegutt sloknet i det hodet traff puta. Prøvde å vekke han, men det var ikke noen hjemme i det hele tatt - trøtt ja stakkars!
Jeg gikk ut rett før 12 for å prøve å ta noen bilder av rakettene, og det gikk jo så som så... Zumo ble igjen inne sammen med mannen min, og det var lurt tror jeg, for det var ikke en lyd i han når jeg ikke var tilstede. Så jo for meg at Z kom til å ha den whiskeystemmen i dag, etter å ha bjeffet seg gjennom alle rakettene, men den gang ei!
Så var nok et år over og vi er nå inne 2009! Gosj, som tiden flyr!
















2 kommentarer:

evy sa...

GODT NYTT ÅR,og takk så masse for det gamle..
Knallbilder du har tatt, misunnlig...

Anonym sa...

Hei og hopp!!
Litt sent ute men vil få ønsle dere ett riktig Godt Nyttår! Håper det bringer dere mye gøy og masse gleder!!
Litt mere turer må vi få ordnet til!

Klem fra alle oss på Hisøya!!