tirsdag 6. januar 2009

Romjulsturer

Noen (også kalt Evy ) har klaget på at jeg blogger om alt mulig annet tull og ikke turene vi hadde i romjula! Og siden jeg nå allikevel ligger her og har VONDT etter gårsdagens fall på isen, så kan jeg tilfredsstille ønsket ho sitt!! hehe

LØRDAGEN

Lørdagen etter julaften var Evy og jeg på tur på Tromøya. Vi hadde nemlig funnet en løype der tidligere i høst, men taklet ikke helt skiltinga inne i skauen, så vi snudde. Men denne gangen var vi fast bestemt på komme oss rundt Gjerrestadvannet! Og med litt ny info om at vi IKKE kom til å se så særlig mye av vannet (som vi trodde forrige gang, og derfor snudde pga mangel av utsyn til det våte element) på runden rundt.
Men så har det seg sånn at Evy og jeg ikke er så enig med skiltene! For vi føler de peker i feil retning i forhold til dit vi skal! Så noen feilsteg ble det jo.... Men vi kom oss velberget rundt tilslutt, og det med en rastepause inne i bildet!! Juhu, så nå kan vi veien rundt!! Men gosj for et mer utfordrende terreng for oss flatmarksgeiter enn det granestua nr 3 og mørløs er!! Puh, følte lårmusklene etset vekk opp den ene bakken med trapp i !
Men en helt superduper flott tur! Som gjerne gjentas!



Hmm, vært noen damer her'a?


Mi e i farta!


Fiiine strå


Utsikt over vannet


Slosskamp med treet!


Hmm, er det her vi skal gå nå?


Neida, er ikke pinnegal jeg...


En liten boble i vannet


Zebra tar en Elvis-sleng med leppa!


Godteri her og her og her og her...


Lille pusen min



SØNDAGEN


Da var vi enda flere på tur! I tillegg til Evy og meg, så var Bente med Steven og Kevin og Anette med Phoebee. Vi gikk på samme plassen som dagen i forveien, Gjerrestadvannet, men ikke rundt denne gangen. Fant ut at det ble litt voldsomt for Kevin, pluss at vi hadde litt begrenset med tid. Men vi fikk gått noen nye stier inni skogen der allikevel! Og Zumo var så hypp på Phoebee! Djeez, klarte ikke å la ho være i det hele tatt. Jokke meg her og jokke meg der, var Zumos motto for turen!
Vel etter en god stunds romstering inne i skauen fant iv ut at det var på tide å finne rasteplassen og fyre opp bålet. Som de kvinnfolk vi er, så tar vi med ved hjemmefra! Det finnes jo ikke ved i skauen......
Bålet ble tent og pølsene svidd! mmmm deilig!!! Og det var ikke manko på dessert heller i form av kaker og sjokolade! De som ikke var sååå fornøyde var vel de 4beinte som stod bundet til hvert sitt tre. Dvs, Phoebee var vel fornøyd med å få Zumo litt på avstand! Zumo på sin side syns det var grusomt å bli skilt fra sin elskede og i tillegg så var det kaldt!
Etterhvert pakket vi sammen og tok fatt på veine tilbake.
Takk for en kjempeflott tur jenter!! Dette må vi gjenta oftere!

Har stjelt noen bilder fra Anette og Evy sin blogg - ber om syndsforlatelse!!


Juhu bålet er tent ! (Evy)


Bare litt mer farge nå... (Evy)


En stykk kald og frustrert hund (Evy)


Møljelek (Anette)


"Ny"badet Phoebee! (Anette)


Min lille jokkus krokus benytter seg av alle muligheter... stønn (Anette)


Fiineste Steven og Kevin (Anette)

1 kommentar:

evy sa...

Synes nesten Jokus Krokus var litt søtt navn jeg...hehe
Ellers takk for megatur, det må gjentas...
Og fine bilder forresten...
Håper denne blogginga forsetter....