mandag 23. februar 2009

Bø ja...

Var utstillingskarrierens værste dag for å si det mildt!
Turen opp gikk uten problem, til tross for snø og noen dotrengte 2 beinte. Men så begynte helvete inne i hallen. Det var trangt!!! og atter trangt! Zumo ble slept fram til ringen sin, var vel nesten så han fikk skrubbsår på nesa på vei dit, MASSE gode lukter i det grønne fine teppet! Vel framme ved ringen var det gnufult, men vi fikk skvisa oss inn i bakkant og nærmere en annen ring en vår. Jaja, tenkte jeg det går seg vel til etterhvert. Så feil kan man ta gitt! For nærmeste "nabo" var ei ulvehundtispe med løpetid!!! Og Zumo slikket gulv, klapret med tenner, og drev med selvkveling for å komme bort til denne hårete dama. Juhu tenkte mor da... Etter litt om og men, så ble bur satt opp og hund stappet inni. Og der ble det noe sutring på lillegutt. Ikke bare bare å være en hormonell, dameglad 2 åring! OG jeg kjente jeg begynte å bli veldig stressa. vi hadde møtetid 11, men kom vel ikke inn før rundt halv ett. OG det gikk så dass at det raknet helt for meg. Zumo ville ikke stå, og ihvertfall ikke på 4 bein, lente seg til siden, og forbeina stod i helt feil vinkel. Jo mer jeg prøvde å fikse på det jo, mer tullet han. Når det var vår tur til å bli bedømt, så så han ut som en forskremt potetsekk på bordet. Og jeg fikk tilsnakk av dommeren! SLUTT Å TA PÅ HUNDEN DIN!! Arg... Ho prøvde å stille han opp, men.... Så var det løpinga sin tur. Det kunne gått greit hadde det ikke vært for at han reagerte voldsomt på noe nede i høyre hjørne. Jeg så ikke hva det var, bare hørte en slags høy knitrelyd. så var det å stå foran dommer mens kritikk ble skrevet. Blæh... det gikk jo heller ikk bra. Dommeren prøvde å hive rundt på en pen som liksom skulle fange interessen han, men det funket ikke, så tok ringsekretær over penne hivinga. På tredje forsøket så Zumo den... Og jeg kjente jeg var kokrød i ansiktet, og virkelig strevde med å holde maska. Kikket med et forpint smil på Evy og Anette som sto utenfor ringen.. Prøvde å få Zumo til å stå sånn tålig pent en siste gang, og jammen så får jeg tilsnakk av dommer igjen!!! SLUTT Å PILL PÅ HUNDEN! Er det mulig??
Kritikken ble raskt skrevet, og den fikk jeg i handa sammen med en GUL sløyfe! What the fuck tenkte jeg! Dommerdama forklarte at hunden min var aaaaaalt for tynn og trengte å bli mye mer frimodig i ringen!
Joda han var ikke på sitt beste i ringen, og ja han er tynn, men gul?? Syns virkelig ikke det var fortjent jeg altså. Blå hadde vært greit, men gul??
Jaja, så var ihvertfall helvete over for min del...

Men noe positivt var det ved dagen da. Zebra ble 3 beste tispe med CERT! Grattis så myyyyyyye!!!!!





1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, life´s a bitch sometimes...:( Men bedre lykke til neste gang, man må bare kjøra på!! ;o)
PS Vi er klare for en tur snart igjen ja:)