onsdag 4. februar 2009

Tur på Hove i kulda

I går var Zumo og jeg på Hove sammen med Evy og Zebra. Vi tenkte at hvis vi dro tidlig dit, så ville det ikke være særlig med folk der, men der tok vi feil! Jaja, men det gikk jo brillefint, vi har jo stålinnkalling på disse kjøterene våre :-)
Må jo sier at vi hadde med oss både flytende og fast føde også. Jeg stod for kakaoen og Evy hadde med seg noen gode brødskiver.
Det er ingen tvil om at det var både surt og kaldt der ute, og verre ble det med vinden, men det la ingen demper på turgleden. Vi gikk nede på rullesteina og fikk blåsten fra Nordsjøen rett mot oss. Deilig!!
Vi hadde avtalt på forhånd at jeg skulle ta med kamera, så jeg så mitt snitt til å snike det rundt halsen til Evy, så ho e altså fotografen.
Etter å ha tatt en del bilder på forblåste steder, så fant vi det lurt å søke litt innover i "skauen". Der fant vi en flott rasteplass. Kakaoen og nista ble dratt frem. Noen Z'er fikk gyslig lang nese når skiva ble ført inn og ut av munnen - neida - de tagg ikke en plass - hehehehe
Etter vi var mette og utørste bar det tilbake til bilen. Vi tenkte vi skulle gå langs strandkanten tilbake, men den var jo bare ekkel. Masse tang og tare som føltes helt grøtete. Evy var lur og snek seg opp på stien, jeg derimot ble igjen i den stinkende seige tanggrøten....
Alt i alt, en helt toppers tur!! Tusen takk til Evy og Zebra
Og jo, Zumo var i farta igjen!! Han lekte masse med Zebra - juhu!





Synkronløp


Ikke alltid like lett å se intelligent ut...


Klarer du å få tak i pinnen Zumo? lille pingle - hehe


Rullesteinstranda


Godbitsøk mellom steina


Hmm, tomt?


Fjellet...


Og litt steiner og sjøsprøyt


I handikappstil...


Se PINNE mamma!!


Stikker før Zumo får tak i den


Tja Evy fotograf, hva skal dette forestille?


Skipper'n Monika... BLÆH....


Mer bølgeskvulp


Æsj ikke prøv deg på å slikke meg Zebra


Winervals...


Hey du, ikke spenn fot på meg!


Pøsj, det bestemmer ikke du Zumo


Viktig å få med seg ALLE bølgeskvulplydene


Har du dratt ei stripe med hvitt eller?? Nesa di var mistenkelig hvit


Jeg så den landa her et sted


SPLASH SPLOSJ


Snuuuuuus, er det noe god det der da-?


Poserer for tante Evy


Fryser på bena tante, skynt deg


Enda mer plask


Er jeg ikke fiiiiin mamma?


Jaja, ikke helt bra foran, men pytt


Nærmer seg


Nei tante, jeg VIL IKKE mer!

2 kommentarer:

evy sa...

Hei
tror jeg må være fotograf flere ganger, for dette var da sørgelige greier.... Halvparten er jo ikke i fokus.. E skylder på vinden, hiihh..
Og den rota- det er NATURLIG KUNST of course- gosj a meg..
Ellers så var det en helt herlig tur, litt spesielt at det var så kaldt at de gode brødskivene gav oss ishodepine, hihihi..
Zebra var rasende fornøyd,og i hundre hele tida.. Når vi kom hjem var ho stokk halt, men skjønner jo hvorfor.. Dette må vi jo gjenta- mi som har stålkontroll...

Anonym sa...

Hei der, så utrolig mange flotte bilder. Elsker slike naturbilder der man ser hvor flott naturen beveger seg. De sjøbildene var bare nydelige. Men du er utfordret, se i bloggen min :)