lørdag 19. september 2009

Fineste pusen min!

Makan til kosekatt skal man lete lenge etter! Og det er ikke en ting i huset som ikke kan koses med. Dette medfører velta lysestaker, og knust glass! Jaja, sånn er det vel med aktive små krabater.
Til uka skal jeg ta ho med til dyrlegen for å få vurdert alderen på ho. Jeg tipper på 5-6 mnd, men er jammen ikke sikker. Dessuten skal dyrlegen få sjekke ut om ho er på tjukka, for ho har nemlig usedvanlig tydelige pupper, men det er ikke melk i de da. Men uansett så blir det å få p-piller og ormekur.
Ho spiser mer enn Zumo i løpet av en dag, så det er ikke manko på matlyst, men så er ho jo veldig tydelige hoftebein og ryggtagger, så det har nok ikke vært så mye mat i omløp før ho kom hit.
Zumo var veldig skeptisk første kvelden, han var pinnestiv i hele kroppen. Tenkte vel hva faen er det nå matmor har dratt inn i huset hans??? Men nå går det over all forventning! Katten har nemlig vist Zumo at ho har skarpe klør! Så når pus løfter på labben, så vender han hodet vekk. Ikke bølle med pus nei. Eneste han ikke helt klarer å overse er når pus får raptus i sofaen. Da må han bare bort å sjekke hva dette snåle dyret driver med. Men ellers så har de ingen problem med å dele sofa, så lenge jeg sitter i midten. Det har vært er par lattermilde episoder hvor Zumo har ligget helt innpakket i teppet, hvorpå pus tydeligvis ikke har skjønt at det faktisk likker noe under teppet, og tjolabing hopper rett oppå! Zumo kvekker like mye hver gang, og pus blir forundret over at teppet flytter på seg!
Nå går de begge løse i hele huset om natta og når jeg ikke er hjemme. Helt problemfritt. Hadde ikke vært Loki - min forrige hund - det nei. Ho var bare ute etter å drepe disse kattekreka. Og det klarte ho ved en anledning og. Ikke vår katt da. Men en nabokatt. Det var ikke noe hyggelig syn.


Tilvenningstrening


Skule på pusen


Hmm, tørr sitte her litt til





Nydelig ansikt!!





Slitsomt med tilvennigstrening....

Ingen kommentarer: