mandag 20. oktober 2008

I'm back! Med litt naboterror, ny gang og tja...

Endelig så er pc'en min kompatibel med bloggen min igjen. Den har en liten fetisj for å nekte meg adgang innimellom, jaja
Ellers så har det ikke skjedd all verdens i det siste. Jeg er billøs, siden bilen er på verkstedet, og kommer hjem på ubestemt tid, men forhåpetligvis denne uka. Er noe galt med girkassa. Jippi - not.
Har jo mannens bil innimellom, men det er ikke hundebil!
Jo, litt action er det her. Jeg og Zumo driver med naboterror!! En kveld i forrige uke var jeg ute og luftet Zumo ganske sent, var rundt 1 på natta. Han hadde både tisset og bæsjet, og vi var på vei hjem når dette skjedde. På korte lufteturer bruker jeg flexilina på han , er så greit for da får han lov til å svinse litt. Men denne natta fant en katt det for godt å løpe rett foran nesa hans!! Og den var jo kjempespennende. Så før jeg rakk å reagere så skjøt Zumo fart etter denne hersens katta, og vips så røyk flexilina! Faen tenkte jeg i det han freste opp i en nabos hage!
Jeg skriker NEEEEEEEEEI så høyt jeg bare klarer, med påfølgene kommando : KOM HIT DITT RASSHØL!! Jadda, veldig saklig og veloverveide ord.... Så noen soveromslys kom på og folk som tittet ut, og tenkte sikkert : hva f.. skjer på utsiden!! Følte meg ikke spes høy i hatten nei. Men Zumo kom faktisk!! Men temmelig betuttet i uttrykket, pussig nok... Så lina ble knyttet på halsbåndet og vi tuslet hjem, han rett bak meg og tråkket meg oppi skoen for hvert skritt jeg tok. Nesten ikke irriterende en plass!
Har heldigvis ikke truffet på noen av naboene i etterkant!
Ellers så holder vi på å lage oss ny gang, og den er snart ferdig. I dag har vi kjøpt fliser til å ha på gulvet, så forhåpentligvis så blir legginga påbegynt til onsdag.
Her kommer noen bilder av hvordan det ser ut - men litt rot og en linselus i form av Zumo.
Kan forresten nevne at Zumo er en stor motstander mot regn. Han oppfører seg som en nyfanget vill-Mustang som steiler og bukker for å komme seg unna! Og tisse det kan godt gjøres en meter eller 2 rett utfor ytterdøra, ingen vits i gå noe lengre der nei.




Den nye gangen


...med linselus på varmt gulv...


Ytterdøra


Døra inn til den gamle garasjen - skal bli bod


Den gamle gangen - til høyre blir det skoskap


Gamle gangen - andre siden


Fra nytt mot gammelt


Utsiden


Ny ytterdør


Flisene vi skal ha i gangen - mørkegråaktig

1 kommentar:

evy sa...

Så fin gang du har fått, gleder meg til å se den live..
Og jeg skulle likt å sett deg den natten med naboterror...