mandag 8. juni 2009

Familiedagen og hundesprinten

På lørdag var DEN dagen her igjen. Masse hyggelige folk, natursti, barn og hund, og nydelig sjokoladekake. Og for ikke å snakke om hundesprinten! Min personlige favoritt!!
Har drevet å "kranglet" med Siv i klubben om hvem av hundene våre som kom til å vinne. Jeg har selvfølgelig ment Zumo og ho har ment Baily (som er en BC). Må vel innrømme at jeg har vært litt i tvil om hvem som kom til å gå av med seieren, fordi Zumo er ikke noen kjapp whippet.
Selve sprinten foregitt rett ved sommmerfugl parken, på en flott gressplen. Var artig å se hvor gira mange hunder ble, deriblant Zumo. Hadde fått låne en sauehalepisk (er ikke akkurat det, men ser litt sånn ut) av Evy, som jeg viste han var gira på. Så var det endelig vår tur da, og jeg løp og ropte og prøvde å vifte, helst slepe denne sauen langs med bakken. Rett før mål så ga jeg tegn om at Zumo kunne sleppes. Jeg ante ikke om han løp fort eller ei, for jeg bare fortsatte langt forbi mål, så han ikke skulle slakke av på farta. Det var en lykkelig gutt som fikk leke med halen som belønning. Jeg glemte å spørre tidtaker om tida, så jeg ante ikke hvordan det hadde gått. Ikke lenge etter oss løp Siv og Baily. Dæsen det gikk unna.
Men så ringte min kjære far om at ungene var klare til henting, fikk heldigvis lurt til meg en liten time til, så jeg fikk tatt begge løpa med Zumo.
Men måtte dra før resultatet. Skal love deg det var en veldig glad meg som hoppet høyt i mine foreldres stue når Anette ringe og sa at Zumo hadde vunnet. Men et tiendels sekund!! Jammen likt kan man si! Så nå klør jeg bare i fingrene etter å møte Anette og få pokalen!! HEHE!! Ho var nemlig så grei og tok vare på den for meg!
Dette ble et veldig ego innlegg, men pytt
VI VANT HUNDESPRINTEN!!!!!
Jadda, vet jeg er barnslig....


Fenris


Litt hjelp av Anette


Medaljeutdeling for flott innsats



Susa i farta


Var jeg flink eller?


Sweepie er klar


Synkronhopp


Lykke i svevet


Ikke glemt gamle kunster


Fineste Mira

1 kommentar:

Anette,Phoebee,Susie sa...

Hehe, man har lov til å både være barnslig og litt egoistisk når det gjelder hundesprinten vettu! ;o)
Kjempe gøy at dere vant, den kaninhalen eller hva det nå var vekket interesse hos mange hunder, deriblandt Susie, de satt med spissede ører og tunga i munnen og speidet jaktlystne etter den hvite pelsgreia du løp og dro etter deg ;)
Pokalen ligger trygt i bilen, så du får den til onsdag, for du skal vel sikkert ut på ag-trening regner jeg med?