onsdag 17. juni 2009

Utstilling i Tønsberg

På søndag kjørte Evy og jeg til Tønsberg i min manns bil, målet var å stille Zumo. Evy var med som en trofast venn og dobbelthandler - hehe.
Turen innover gikk greit til tross for enkelte idioter bak rattet, men de vil vel alltid være der.
Jeg hadde oppmøtetid halv ett. Vi var vel der sånn mellom halv tolv og tolv. De hadde omrokket på hvilke raser som ble bedømt i forhold til det som var oppsatt, så det var temmelig uoversiktlig kan man si. Men etter å ha forsikret oss om at whippeten ikke hadde vært og ikke kom til å komme inn på en liten stund, så rigget vi oss til med stoler på utsiden av ringen. Og der var VARMT! Vi hadde satt oss rett i solsteken, men det var liksom eneste plassen vi kunne sitte for å kunne holde øye med bilen. Bikkjene satt i bilen med hele bakluka åpen.
Etterhvert tok jeg Zumo ut og han ble liggende somm et slakt i fanget mitt.
Siden Evy var fotograf (med mitt kamera vel og merke) så ble det jo "litt" andre bilder enn bare av Zumo og meg. Blant annet av hestene som var på dressuroppvisning rett bak oss på Jarlsberg travbane, og de andre rasene som deltok. Var jo en rottis spesial detta, så naturlig nok var det en del rottiser der.
Men så etterhvert ble det vaår tur inn i ringen. Satte Zumo oppå bordet straks den før meg gikk ned. Stod tålig rolig hetl fram til dommeren kom. Da begynte han å rygge bakover og viste noe uvilje, men det gikk greit. Tror dommeren merket det og ville ikke presset han. Så var det tid for løping. Fikk beskjed om "run in circle", og jeg tenkte det var da merkelig, men jeg prøvde jo få til en temmelig rund sirkel der jeg løp! Jadda, hjernen var litt stresset og klarte ikke å tenke helt logisk.... Så var det løpe opp og ned langsida, og til slutt stille opp foran dommer. Han stod rimelig greit. Mindre tull enn det har vært tidligere.
Så fikk vi året hyggelige overraskelse, en rød sløyfe og CK!! Så vi skulle inn igjen. Gøy!! Helt utrolig å få CK ! Så kom neste runde, vi løp enda litt mer og stilte opp. Men i vinnerklassen oppnådde han ingenting. Men det gjør absolutt ingenting, for jeg er kjempefornøyd med oppførselen hans, håper han fortsetter i samme trenden fremover! Han er jo ikke kjent for å trives i ringen i det hele tatt.
Ps, Evy, min gode venn, drev å dobbelthandlet litt på utsiden av ringen, sparket litt i grusen og div. Stod og lo innvendig av ho mens jeg var der inne. Men det funket jo!
På vei hjem igjen skremte jeg livskiten ut av oss begge, jeg skulle bare strekke meg litt med begge hendene på rattet, og så treffer jeg tuta! Den ulte, og vi kvakk noe så inni en viss plass. Sikkert en puls på over 200 iet øyeblikk der!


Photobucket
Affe in action

Photobucket
Litt vind i "håret"

Photobucket
Nydelig

Photobucket
Evys neste hund, ulvehund

Photobucket


Photobucket
løpende rottisgutt

Photobucket
Måkeskrik...

Photobucket
En nydelig hest

Photobucket
Zumo venter på å komme igang

Photobucket
belger

Photobucket
sjokoladebrun salukivalp, skikkelig søt

Photobucket
En fantastisk rødfarge

Photobucket


Photobucket
en liten whipsevalp

Photobucket
Whipsevalp som hilser på Zumo

Photobucket
Yieks, han piller i munnen min

Photobucket
Og jammen så klår han på meg i tillegg

Photobucket
Tar meg en løpetur jeg

Photobucket
Se så flink jeg er til å løpe tante

Photobucket
Ikke kvel meg da mamma!

Photobucket
Fukte leppene litt

Photobucket
Ikke så verst i steget

Photobucket
En konkurrent

Photobucket
En til

Photobucket
Enda en

Photobucket
Og en til

Photobucket
Jepp og en til

Photobucket
Siste bedømmelsen

Photobucket
En staselig fjording

Photobucket
Se den kuule manen

Photobucket
Den lekre skimmelen igjen

Photobucket
Leke!!

Photobucket
Karate-Zebra

Photobucket
Hmm, du sier ikke det Zebra?

Photobucket
Som jeg har kjedet meg i bilen sier zebra

Photobucket
en pen whippet

Photobucket
En fjording i farta

Photobucket
Men CK sløyfa!!

Photobucket
Fiiineste gutten min

Ingen kommentarer: