søndag 26. april 2009

Artsfrende møte....

På lufteturen vår i dag, så gikk vi etterhvert forbi hestene ved stall Nedenes. OG hva skuet mitt øye der?? Jo, ei jente med en hest (bombe....) og en greyhound!! Kunne jo ikke la sjansen gå fra oss på hilse på på dem! Så jeg og Zumo tok turen under/ mellom strømgjerdet ogg inn til dem. Det viste seg at jeg jeg vet hvem denne hunden er. Har ikke truffet den før, men den tilhører ei som jobber i barnehagen til guttungen. Har jo hørt mye snakk om Zelda som ho heter (hunden altså). Zumo fikk litt kjeft av frøkna, så han ble litt betuttet, og bedre ble det ikke da han stakk snuten borti strømgjerdet. Han satte i et hyl!! Og slikket og slikket seg rundt munnen, ble litt sånn småskjelven i kroppen. Men det gikk over etterhvert.
Jenta ( som sikkert er en plass mellom 16 og noen og tjue) lurte på om jeg hadde tid til å la de løpe litt sammen, og det hadde jeg jo! Så vi gikk inn i ridehallen og porten ble lukket, så de ikke kunne stikke av. Det var det ingen fare med gitt, for de gadd jo ikke løpe en meter!!! De bare tuslet på hver sin side av hallen, Zumo tiset litt på veggen der inn og gikk bort og sjekket der Zelda hadde tisset. Hva var dette for noe tull da?? To løpsmynder løse, fri til å rase rundt og så INGENTING action?? Det var null interesse fra begges side på å løpe. Herregud så teit! Så etter å stått å sett på disse slappingene, så fant vi ut at vi kan jo like godt bare kunne rusle hjem igjen. For en skuffelse....
Vel hjemme så inntok Zumo sauen rimelig kjapt, var vel sliten over å ikke ha løpt tenker jeg.....haha
Så da får vel jeg finne meg noe å gjøre da, ikke at det burde være noe problem, for det er er nok av ting som må gjøres både inne og ute.

Ingen kommentarer: