søndag 26. april 2009

Fredag og årets første sykkeltur. Og pizzakveld

Jepp, så var det det frem med sykkelen igjen. Med ekstra polstring på sete og sykkelbukse så burde jeg sitte komfortabelt ( men det det gjorde jeg altså ikke).
Springeren ble funnet og festet på sykkel. Zumo ble iført sele og så var det avgårde med oss. Zumo er usedvanlig flink til å holde trav når vi sykler, det skal veldig mye til før han slår over i galopp. Og det er jo kjempebra. Forrige hunden min var jo i galopp før jeg rakk å sette meg på sykkelen omtrent.
Vel, så satte vi kursen mot Hasla. Det veldig midt i veien sykling, både på gangstien og bilveien. For Zumo har jo en stor lyst til å sniffe på alt i veikanten. Så for å å unngå det, så ble det midt i veien. Ute på Hasla gikk vi en tur så han fikk bæsjet litt og selvfølgelig tisset. ER jo ikke mann for ingenting... Så bar det hjemover igjen, med en liten omvei. Turen tilbake gikk egentilg veldig fint sett bort fra et rådyr som spratt over veien rett foran oss. Og da satte en viss liten hund opp farten kan man si!! Men vi klarte oss uten velt og grøftetryn, såvidt ...
Så en sukess tur var det. Og det skal gjentas snart. Vi er jo i hardtrening til både NKK Kr.sand og ikke minst HUNDESPRINTEN!!
Ang den kjemiske kastreringa, så har ikke den akkurat sparket inn ennå, men fikk jo beskjed av dyrlege at det kunne ta en til to uker før den begynte å virke, før det så så ville han bli litt ekstra hormonell. Det har jeg ikke merket - HHAHAHAH

På kvelden var vi invitert til Anette på pizza. Evy og jeg kom litt snet fordi lille sebradyret hadde funnet det for godt å kutte seg mellom tærne, i svømmehuden. Så vi måtte skifte litt bandasje før vi kom oss avgårde.
Må jo bare si at du har et flott hjem Anette. Skikkelig koselig! Og god mat ble vi også servert, og en yummy hjemmelaget daim iskake. Trenger vel ikke å si at fatet ble skrapet! Masse hyggelig prat om både hund og fra gamle dager på skolen. Flott kveld!

Ingen kommentarer: