søndag 5. april 2009

Endelig tur med Evy og Zebra

For første gang på en aldri så liten evighet, så har vi vært på en tur med Evy og Zebra. Eller tur og tur, vi rusla biejordene på kryss og tvers en del ganger. Zumo var lykkelig for å se sin prikkevenn igjen!
Ellers har det skjedd fin lite her i det siste. Jeg har vært heller dårlig den siste tida, så har vel knapt vært på utsiden av døra. Og Zumo har vel syns det har vært noget kjipt. Men så har jo han blitt helt idiot å ha inne for tiden, for nabotispa har løpetid! Han sitter å sutrer, uler, slikker seg rundt munnen og sikler. Og til og med ligger med hodet oppi blomsterpotta for å få best mulig utsikt ut. Jeg må bare innrømme at han holder på å drive meg fra sans og samlig! Så etter samtaler med dyrlege så er han nå satt opp på time til kjemisk kastrering 15 april. En type implantat som varer i 6 mnd. Jada, noen vil sikkert kalle meg en dårlig hundeeier osv og bla bla, men det gir jeg fullstendig beng i. Det er ikke godt for noen parter å være så besatt av en enkelt ting. Og det nytter ikke å få noe kontakt med han der han sitter og syns mektig synd på seg selv, og vi kan jo heller ikke bare flytte vekk for 3-4 uker. Så sånn blir det foreløpig.
Ellers så starter agilitytreningen opp igjen etter påske, og det skal bli gøy!
Og vi satser på masse turer fremover, nå som jeg har vært hos tarmlegen min og fått en heavy dose med div piller og sprøyter! Et liv uten doen som vedheng blir fint!
Ha en god påske!

1 kommentar:

evy sa...

Hei takk for en kjempetur ja.. og er glad du er bedre.
Gleder meg til masse turer fremover... Ha en god på påske